2016. november 15., kedd

Hagyományos kókusztekercs

Körülbelül ezer éve nem csináltam ezt a sütit, pedig a "kezdetekkor" egyik nagy kedvencünk volt a Húsvéti vendégváró elmaradhatatlan részeként. A recept eredete teljesen a homályba vész, a receptes füzetem első bejegyzései között szerepel.


Csak nagyon minimálisan változtattam a hozzávalókon, mivel az a cukormennyiség a mostani ízlésünknek egy picit sok. Mivel itthon volt a Peti és neki is akartam csomagolni, így 1,5-szeres mennyiséget csináltam - szerintem legközelebb is érdemesebb ezt a mennyiséget készíteni, mert gyorsan elfogy ☺

Hozzávalók: 
- 35 dkg darált keksz
- 25 dkg porcukor 
- 2 ek holland kakaó
- 5 dkg kókuszreszelék
- 0,5-1 dl rum vagy más alkohol, esetleg rumaroma (nekem finom házi szilvapálinka volt itthon)
- 2,5 dl tej

Az összes hozzávalót összekeverem egy tálban. A tejből esetleg 1-2 evőkanálnyival lehet kevesebbet tenni, de mi így, kicsit nyasszosabban szeretjük.
Régen nylonzacskón "nyújtottam" ki, de most szilikonos sütőpapírt használtam - jól lehetett dolgozni vele, ennél a megoldásnál maradok. Az összes kakaós részt elsimítom, nyújtom a sütőpapíron - a széleit is szép egyenesre ki lehet alakítani azzal, hogy kicsit visszahajtom a papírt.
Erre kerül rá a vajas krém.


A krémhez 15 dkg puha vajat habosra keverek 25 dkg porcukorral, majd belekeverek 10 dkg kókuszreszeléket.
A sütőpapír segítségével szépen feltekerem, eligazgatom a tekercset.


Kókuszreszeléket szórok még a papírra és meghempergetem benne a tekercset.


A papírba becsomagolom és legalább néhány órára hűtőbe teszem.


Amikor már kellően összeállt, akkor éles késsel tetszőleges vékony szeleteket vágok. Mi a picit vastagabbat szeretjük, ezek kb 3-5 mm-esek.
Szépen tálra rakom, ahonnan villám gyorsan eltűnnek. ☺


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése